söndag 8 januari 2012

Hej då julen



Häromdan när övriga familjen var på en läskig smådjursmässa och klappade orm passade jag på att kolla på Love Actually. Ett måste varje jul. Till denna sittning hade jag kokat Ernsts chokladkola med flingsalt och citron. Jag hade nog kunnat vräka i mig hela plåten på en gång, så god är den. Han kan sina saker den där Ernst, och jag tycker han är allra bäst i köket.


Julens läsning har varit den danska Dinosauriens fjädrar. Fult omslag och rätt knackig översättning. Det heter inte tegelstenshus, och inte finns det väl nåt som på svenska heter perlevänner? Har man överseende med det är det en spännande och intressant berättelse med flera bihistorier som gör den till en rätt ovanlig deckare. Och att den utspelar sig i universitetsmiljö tycker jag ju är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar