tisdag 1 oktober 2013

Final för 40-årsfirandet

40 har firats lite pö om pö i flera veckor, och slutligen med stor fest i helgen.
Partymaten var av asiatiskt snitt, och det var äntligen läge att baka naan för första gången. Roligt och ganska enkelt, det ska jag göra igen. (Och har man en mindre skara än 35 personer att utfodra kan man ju baka brödet precis när man ska äta, så man får det varmt.)

Bland presenterna fanns Vintage Modern Knits,  en stickbok på lagom utmanande nivå. Jag ska försöka mig på en basker i bohusstickning. Jag gillar att man ägnar en halv sida till tips och instruktioner på hur man bohusstickar. Blir det ändå för marigt kan jag ta med till kursen och få hjälp av min lärare.

Ännu en kreativ bok där jag bland annat hittat julpyssel och betonggjutning som jag vill göra.

Hushållet har också fått en välbehövlig påfyllning av snygga ljushållare och ljusstakar. Fina var för sig och tillsammans. Till spettekakan i bakgrunden hör en "upplevelse i Skåne". En av givarna lovar att det inte är luftballong eller nåt annat otyg på hög höjd. Skönt!

1 kommentar:

  1. Partymaten får högsta betyg! Kul att du gillade presenterna! Bra party!!

    SvaraRadera