söndag 21 februari 2010

Bland fulgarner och glasögonputs




Jag brukar gå på Antikmässan, och blev självklart glad när jag läste att Syfestivalen i år skulle vara vägg i vägg. Tyvärr var kombinationen inte så lyckad för mig. Efter några timmar bland mestadels snygga och spektakulära gamla grejer blev det lite väl brutalt att landa bland fulgarner, läbbiga broderier och trista lapptäcken i skarp lysrörsbelysning. Syfestivalen är inget för mig, det är en sån liten del av mässan som är något att ha. De intressanta garner som finns drunkar i allt annat junk. Syfestivalen är dessutom en sån mässa som innehåller massagefåtöljer, glasögonputs och konstiga städmedel och -borstar. TV-shopgrejer helt enkelt. Det vore kul med en mer nischad textilmässa av lite modernare snitt, nån mer Syfestival blir det inte för mig. På Antikmässan köpte jag en underbar, fransk bordspendyl, på Syfestivalen hittade jag ingenting. 1-0 till Antikmässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar