torsdag 22 oktober 2009

Slakta en tröja

Halloween-fest på dagis och Sigrid vill klä ut sig till häxa. Do Redo-boken känns självklar som inspiration och handledning för att tillverka häxklänningen. Jag gillar den boken och principen att återanvända gamla plagg för att göra något nytt, men har ännu inte kommit till skott att förvandla nåt Myrorna-fynd till något plagg eller annat som jag själv vill använda. Det är ju rätt mycket lekfulla och experimentella kreationer i boken, så får min del passar Do Redo bättre till barn- och utklädningsgrejer än för att utöka min egen garderob. Ulltröja inhandlades på Stadsmissionen och tovades i tvättmaskinen igår. Paljetter och andra dekorationer ska godkännas av häxan själv. Jag har planer på att virka en liten spindel som kan sitta på axeln. Do Redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar